Find vej: Forside » Artikler » Ny gratis malerportal skal komme dårligt arbejde og overpriser til livs

Ny gratis malerportal skal komme dårligt arbejde og overpriser til livs

Lagt på maler24.dk den 15-05-2014 af malerMaster

Danskerne betaler ofte for meget for at få malet og repareret deres hus eller lejlighed, mener iværksætteren bag den nye malerportal og hjemmeside dwitt.dk. Helt op til 40 procent. Så meget bør den danske boligejer eller lejer kunne spare på typiske servicereparationer og maler opgaver, udtaler Brian Didrichsen som er personen bag dwitt.dk.

Håndværksbranchen kritiseres ofte for at være ugennemsigtig hvad angår priser, og forbrugerne ender ofte med at betale mere, end de burde. Samtidig er det svært for forbrugeren at vide om den veltalende håndværker som lover guld og grønne skove, ren faktisk også lever op til sine egne udtalelser inden det er alt for sent.

Det prøver dwitt.dk at komme til livs ved at lade forbrugeren rate og komme med udtalelser om det pågældende malerfirma, lige så snart de har fået udført arbejde af malerfirmaet via dwitt.dk
Det hele foregår ganske simpelt - du opretter en maleropgave ved at udfylder en formular, som beskriver det, du skal have lavet. Det kan være en lille reparation eller et helt hus du ønsker lavet. Herefter vil du indenfor 72 timer modtage uforpligtende tilbud fra lokale malerfirmaer.

Du udfordrer malerfirmaerne til at give dig en bedre pris end konkurrenterne, så at sige.

- Vi mener, at der mangler gennemsigtighed på markedet. Forbrugerne har ofte ikke den nødvendige information og betaler derfor mere, end de bør - fordi de simpelthen ikke ved, hvad de skal sammenligne med, siger Brian Didrichsen, som er ejer og udvikler bag det nye site.

- Med dwitt.dk er det ambitionen at skabe et bedre overblik og løfte niveauet, ved at boligejerne nemmere kan skille fårene fra bukkene, så de ender op med et professionelt udført arbejde der ikke er blevet betalt for meget for.

Servicen dwitt.dk blev lanceret den 11. april og er ganske gratis og uforpligtende for forbrugerne.